DLA LEKTORÓW / METODYKÓW

BOGNA ŚMIEJA: Blaski i cienie prowadzenia zajęć z dwulatkami.

Z roku na rok wzrasta zainteresowanie zajęciami języka angielskiego dla dwulatków. Tylko czy da się przeżyć prowadzenie takich lekcji i czego należy się spodziewać?

Przyjdź i zobacz fragmenty autentycznych zajęć z najmłodszymi kursantami. Będziesz mógł zaobserwować, jak zmieniała się moja grupa w trakcie trwania roku szkolnego, jakie występowały trudności i jakie stosowałam sposoby, aby je przezwyciężyć. Przekonasz się też jakie postępy zrobili moi najmniejsi uczniowie na przestrzeni kilku miesięcy.

DR GRZEGORZ ŚPIEWAK: How do children learn a foreign language best?

We all want our teaching to be as effective as possible – but do we know where to look for really solid information on what works and what doesn’t? This is precisely where this session comes in.

The advice that I’ll have for you is backed up by hard science, and there will be quite a few surprises – for you, your young learners, and their parents. Intrigued? Come along to find out what we really know about how children learn a foreign language, and about how we as modern professionals can really help them along the way.

BARBARA SZYBOWSKA: Boost your students’ motivation – Cambridge English: Young Learners

A sense of achievement, motivation and fun are key elements in teaching and testing children. The Cambridge English: Young Learners tests are designed to make a child’s early language experience positive and enjoyable. They serve both as an effective learning and teaching tool, and a form of assessment.

In the course of this presentation I will show you how to provide young learners with encouragement, monitor their progress and have fun. I will present the appeal of the Cambridge English: Young Learners tests as well as practical ideas on how to prepare your students for the tests using Savvy Ed books.

OLA KOMADA: Co w Misiowej trawie piszczy? Czyli tegoroczne zmiany i nowości.

Nasza firma oraz metody nauczania przez nas stworzone nie wiszą w próżni, dlatego zadajemy sobie sprawę z tego, że aby spełniać nasze, Wasze i rynkowe wymagania musimy się cały czas się rozwijać, ulepszać i modernizować. W tym roku przed nami przede wszystkim spore wyzwanie związane ze zmianami w polskim systemie edukacji, dzieci będą więcej lat spędzać z Misiem Eddim, stąd zmiany w naszym systemie kontynuacji.

Podczas sesji zaprezentuję nowy kwalifikator grup Teddy Eddie, gdzie objaśnię w jakim wieku kwalifikować dzieci na jaki poziom, aby uniknąć zamieszania w grupach. Zaprezentuję nowe, zmienione i dopracowane Teddy Eddie Mini dla dwulatków oraz nowy produkt Teddy Eddie School – zeszyt ćwiczeń stworzony dla siedmioletnich pierwszaków. Opowiem o kontynuacji metody Teddy Eddie – Savvy Ed, prezentując wyniki i wnioski płynące z tego roku szkolnego.

Jest nas w Misiowej Rodzince coraz więcej, inwestujemy więc w infrastrukturę informatyczną firmy, pierwsze „jaskółki” (np. Playground i nowy Progress Report) już poznaliście, opowiem i pokażę co się będzie działo w kolejnych miesiącach 2017, na co powinniście przygotować siebie i swoich kursantów.

Wierzę, że znajdziemy też czas na zadanie pytań i poruszenie na tematów, które dla Was są istotne. Teddy Eddie rozwija się błyskawicznie, bo zawsze słuchamy Was i Waszych sugestii. Nie zamierzamy tego zmieniać! W związku z gwałtownym rozwojem naszej sieci komunikacja pomiędzy nami staje się coraz trudniejsza, stąd właśnie idea Eddie’s Garden i tej między innymi sesji.

OLA KOMADANie taki diabeł straszny, czyli 7 sposobów na utrzymanie dyscypliny w grupach dziecięcych.

Często dostaję prośby i zapytania o zorganizowanie warsztatów dotyczących dyscypliny na zajęciach Teddy Eddie i Savvy Ed (czyli w grupie wiekowej 2-10). Nadchodzi zatem ta wiekopomna chwila – tylko na Eddie’s Garden podzielę się moimi praktycznymi sposobami i „mykami” na ujarzmienie nawet najkoszmarniejszej grupy. Zaczniemy od przedyskutowania tematu: „co to jest problem dyscyplinarny” i podzielenia problemów na rozmaite „kalibry.” Potem poszukamy rozwiązań. Pokażę Wam sposoby, z których korzystałam na swoich zajęciach, wyprowadzając grupy z chaosu organizacyjnego na poziom dobrze działających maszynek, wchłaniających radośnie każdy zaproponowany materiał językowy. Niektóre pomysły mam udokumentowane nagraniami, na wypadek gdyby ktoś nie wierzył 😉

ALDONA SEREWA: Tkwisz w miejscu? Chcesz zmiany? Masz ochotę na coś innego? Oto kilka rad od mistrza da Vinci i wizjonera Disney’ a.

Sesja poświęcona naszym codziennym zmaganiom z rutyną dnia codziennego, z problemami które nie chcą się rozwiązać mimo naszych starań, ze znużeniem czy zimowo-wiosennym przemęczeniem… Pokarzę Wam kilka sposobów na to jak w kreatywny sposób podejść do naszych problemów oraz jakie pytania sobie zadawać w poszukiwaniu właściwych odpowiedzi. Nauczymy się jak weryfikować swoje przekonania, jak korzystać z istnienia wewnętrznego krytyka i JAK uczyć się na własnych błędach. Będziemy również podziwiać malarską technikę sfumato i wykorzystamy ją do sprawdzenia granic naszej tolerancji na niewiadomą. Przedstawione strategie inspirowane będą działaniami i dziełami Leonarda da Vinci i strategią Walta Disney `a i przydadzą się zarówno nauczycielom, jak i metodykom.

   

BOGNA ŚMIEJA„READING” niejedno ma imię.

Jako mama, która uczyła swoje dzieci czytać poprzez zastosowanie globalnego czytania, cieszę się bardzo, że metoda Teddy Eddie wykorzystuje czytanie globalne w pracy ze starszymi przedszkolakami. W czasie tej sesji chciałabym podzielić się z Wami spostrzeżeniami, jak poprzez wachlarz różnych technik i zadań przejść od globalnego czytania w grupach Teddy Eddie ABC (byłe HIGH) polegającego głównie na zabawach grupowych, poprzez bardziej „poważne” próby samodzielnego czytania zdań i krótkich tekstów w naszym nowym produkcie Teddy Eddie School, do samodzielnego, indywidualnego czytania ze zrozumieniem, na poziomie drugiej klasy szkoły podstawowej (na przykład w grupach Savvy Ed 1). Pokażę, że naukę czytania można zaplanować tak, aby była dostosowana do rozwoju i umiejętności naszych małych uczniów, a z drugiej strony, aby był to proces efektywny i przynoszący dzieciom radość.

 

EWELINA DAGIEL-SURMAŃSKA: Mali „manipulanci,” czyli jak doprowadzić dzieci do naturalnego manipulowania poznanymi strukturami języka obcego?

Manipulacja językiem obcym, przez co rozumiem używanie przez dzieci poznanych fraz i struktur w sytuacjach nowych, szczególnie gdy mają ku temu osobistą potrzebę komunikacyjną, nie dzieje się tak sama przez się. Aby do niej doprowadzić musimy zbudować solidne podstawy, potrzebujemy też sporo czasu. Metoda Teddy Eddie jest tutaj bardzo pomocna, zapewnia pokaźny fundament, a kontynuacja możliwa jest przez kilka lat. Podczas sesji odpowiem na pytania: co Teddy Eddie oferuje przedszkolakom kontynuującym naukę? Jak możemy modyfikować pewne standardowe ćwiczenia, żeby uruchomić wyobraźnię oraz swobodę wypowiedzi małych kursantów? Zaprezentuję zabawy dla kursantów, których poziom języka pozwala już na tworzenie, manipulowanie, a nie tylko odtwarzanie czy powtarzanie.

DLA WŁAŚCICIELI / MENEDŻERÓW

DIANA KUBICA: (NIE) widoczna jakość. Rzecz o marketingu w szkole językowej.

Czy marketing to wygląd zewnętrzny? Co się dzieje, gdy pozory mylą? Gdzie zyskujemy, a gdzie tracimy na wizerunku? Jak związać klientów z marką? Który rodzaj promocji jest najskuteczniejszy w naszej branży? Jak się „nakręca” klientów? Jak się to „nakręcenie” utrzymuje? O co chodzi z momentami prawdy i jak eliminować (lub chociaż wzmacniać) najsłabsze ogniwa? Oto pytania, nad którymi szefowie szkół często łamią sobie głowę. Nie jestem wyjątkiem, łamię sobie głowę i ja. Podczas sesji podzielę się moimi spostrzeżeniami i wnioskami, przedstawię też swój pomysł planowania promocji.

GRZEGORZ SKIERA: Pozyskiwanie klientów przez internet.

W ramach wystąpienia omówię podstawowe metody i możliwości pozyskiwania Klientów przez Internet. Podpowiem w jaki sposób przygotować stronę www do tego, aby jak najlepiej pozycjonowała się w wyszukiwarce Google. Pokażę Państwu również jak przygotować się do uruchomienia kampanii reklamowej w Google, aby osiągnąć zamierzone cele marketingowe, a jednocześnie nie przekroczyć założonego budżetu.

PANEL DYSKUSYJNY:  najskuteczniejsze akcje marketingowe AD. 2016

Rok 2016/17. Mamy już 10 Partnerów Premium (mających ponad 100 kursantów), w tym 4 Partnerów, którzy mają ponad 200 kursantów. Co więcej, aż 8 szkół przekroczyło próg 90 jeśli chodzi o liczbę kursantów i depcze Partnerom Premium po piętach. Mamy w naszej Misiowej Rodzince szkołę, która rozpoczęła działanie w sektorze kursów dla dzieci startując z wynikiem 94 nowych kursantów! Czy nie wydaje Wam się interesujące podpytanie autorów tych sukcesów, jak oni to zrobili? Co zadziałało? Właśnie to zrobimy podczas tego panelu!

OLA KOMADA: Co w Misiowej trawie piszczy? Czyli tegoroczne zmiany i nowości. sesja plenarna – opis znajduje się powyżej 
ANNA POPŁAWSKA: 10 PRZYKAZAŃ FACEBOOK FANPAGE

Podczas tego szkolenia opowiem o zasadach skutecznego zarządzania firmowym kontem na Facebooku, podpowiem co i kiedy działa. Dowiemy się jak zaangażować fanów i dlaczego to takie ważne. Wyjdziemy z przekonaniem, że warto inwestować w przemyślane akcje marketingowe na Facebooku.

   

RENATA GÓRAL: Rozpoznawalność marki, czyli jak wyróżnić się na tle innych szkół – nasze przewagi konkurencyjne. sesja w przygotowaniu – opis wkrótce
DAWID BAŁUTOWSKI: Coachingowy styl zarządzania szansą na rozwój pracowników i organizacji.

Folwarczny styl zarządzania i metoda kija i marchewki od lat wydają się nieadekwatne do wymagań współczesnego biznesu. Zwłaszcza w branżach, gdzie istnieje duża rotacja pracowników.

Dziś szef to lider, który wraz ze swoimi pracownikami tworzy sprawnie funkcjonujący zespół, taki, do którego pracownik chce należeć. Lider, który inspiruje, motywuje i stwarza przestrzeń do rozwoju, a przede wszystkim słucha i zadaje pytania. Wśród czynników wymienianych obecnie jako najbardziej motywujące pracowników są: szansa na rozwój i osiągnięcie mistrzostwa, decyzyjność i wpływ na swoją pracę, poczucie sensu tego, co się robi. Wszystkie te czynniki pozwala wspierać coachingowy styl zarządzania.

W trakcie swojego wystąpienia opowiem o tym czym jest coaching i jak można go stosować w biznesie. Poznacie główne założenia podejścia coachingowego i najbardziej uniwersalne metody coachingowe. Zobaczycie, jak wspierać mocne strony pracownika i pracować nad jego obszarami do rozwoju. Poznacie też 7 kategorii mocnych pytań coachingowych, których stosowanie, zarówno w relacji z pracownikami jak i samym sobą, przynosi niesamowite rezultaty.

DR JOANNA FEMIAK: Szczęście – przypadek czy efekt świadomych działań?

Czy każdy może być szczęśliwy? Jeśli zadajesz sobie pytanie Czy jestem szczęśliwy? i odpowiedź brzmi, Nie, Prawie, Chyba? – to warto, się zastanowić jak rozumiesz i przeżywasz swoje szczęście. Z rozumieniem nie ma kłopotu w naszej kulturze, ale z przeżywaniem tak… Podczas wykładu podoświadczamy szczęścia, sprawdzimy gdzie mieszka i odpowiemy sobie na pytanie od kogo ono zależy. Zapraszam!